forBet promocja

Rozmowa - II liga

I. Sobieski: Interesuje nas tylko I liga

2011-11-02 23:07:50 Ireneusz Sobieski, OKS 1945 Olsztyn, Grupa DBK

Ireneusz Sobieski (z lewej) i Andrzej Bogusz. Fot. Emil Marecki

Ireneusz Sobieski (z lewej) i Andrzej Bogusz. Fot. Emil Marecki

- Miasto ma być tylko filarem i stabilizatorem, na którym opiera się resztę. Nawet w przypadku awansu nie będziemy oczekiwać od miasta dodatkowych środków, prócz wspomnianego miliona – podkreśla Ireneusz Sobieski, prezes Grupy DBK, który od lat wspiera II-ligowy OKS 1945 Olsztyn.

- Od kilku tygodni klub jest na rozdrożu. Czy przed zaplanowanym na 10 listopada, trzecim w ostatnim okresie, walnym zebraniu można być optymistą?

- Sam nie wiem. Sytuacja zmienia się od spotkania do spotkania i nie wiadomo, na czym to stanie. Ja sam nadziei jeszcze do końca nie straciłem. Wiele wskazuje na to, że wszystko wyjaśni się właśnie w tym tygodniu. Ja jako przedstawiciel sponsorów i pan Marian Świniarski jako członek niedawnego zarządu jesteśmy umówieni na spotkanie z prezydentem i dopiero po otrzymaniu od prezydenta informacji o tym jakie są możliwości budżetowe miasta na przyszły rok będzie wszystko jasne.

- Chodzi Wam o to, by miasto wspierało klub większą sumą, taką samą, czy po prostu,, by środki były przekazywane regularnie?

- Myślę, że sytuacja jest jasna, a wszystkie kwoty są opinii publicznej znane. My podtrzymujemy to, co kiedyś zostało już ustalone. Budżet klubu II-ligowego, który chce walczyć o I ligę i ma realne szanse na awans, według nas i naszych wyliczeń niższy niż 2,3 – 2,4 mln zł netto być nie może. Nie bez kozery mówię o kwotach netto, ponieważ na ostatnim spotkaniu okazało się, że nawet w tej kwestii spojrzenia są rozbieżne. VAT, jak wiadomo, to nie jest przychód, tylko podatek, który trzeba odprowadzać.

- Ta kwota, o której Pan mówi to milion złotych?

- Tak. My ze swojej strony zadeklarowaliśmy, że jeżeli taka kwota będzie zabezpieczona, to sami zbierzemy pozostałą część budżetu wśród prywatnych sponsorów. Nie jest to łatwe. Nie wiem, czy łatwiejsze, czy trudniejsze niż znalezienie środków w budżecie miasta, ale na pewno również nie jest to łatwe. Tym bardziej, że potencjalny sponsor nie może przecież liczyć tak naprawdę na nic. Nie mówię tu nawet o jakimś wspieraniu działań gospodarczych na terenie miasta, ale nawet o reklamie na stadionie, na którą nie ma co liczyć. Reklama w takich warunkach nie przynosi splendoru i jako wieloletni sponsor mogę to tylko potwierdzić. Żadnego ze swoich kontrahentów nie zaproszę przecież na mecz, bo jest mi po prostu wstyd za warunki, w jakich musiałbym go przyjąć. Gdyby był u nas stadion z prawdziwego zdarzenia, to pewnie jedyna pomoc, jakiej oczekiwalibyśmy od miasta, to pomoc w utrzymaniu stadionu, bo możliwość pozyskania potencjalnych sponsorów byłaby nieporównywalnie większa niż teraz.

- To, o czym Pan mówi dzieje się teraz w Ostródzie. Niedawno oddano do użytku nowy stadion i z każdym meczem IV-ligowego Sokoła przybywa klubowi kibiców i sponsorów, a działacze i władze miasta przebąkują już nawet nie o III czy II lidze, co o… zapleczu Ekstraklasy.

- To dobry przykład. Pomijając ambicje i możliwości klubu, zmianę widać przede wszystkim po frekwencji na meczach. Jeszcze niedawno na mecze w Ostródzie chodziło po 100 osób, a dziś na meczach zjawia się ponad tysiąc kibiców - w Ostródzie, na mecz IV-ligowy! Przykład na większą skalę to natomiast Wrocław, gdzie na inaugurację stadionu i zwykły mecz polskiej Ekstraklasy przyszło ostatnio ponad 40 tys. widzów. To samo dzieje się na Lechu, Legii czy Lechii, gdzie jeszcze niedawno trudno było o zebranie 5 tys. widzów, a teraz zawsze jest po 20 tys. To nie mrzonki, tylko rzeczywistość!

- Pan ładuje w tę piłkę pieniądze już od dziesięciu lat…

- Piłka była moim życiem, a teraz jest jego bardzo ważną częścią. To więcej niż hobby i tak zostanie. Piłka bardzo mi kiedyś pomogła i uważam, że poprzez to, co robię spłacam w jakiś sposób dług losowi. Chciałbym, by dzięki tym naszym pieniądzom iluś tam młodych ludzi, biednych lub pochodzących z patologii zaczęło normalnie żyć – czy to grając, czy kibicując. Tak widzę naszą rolę i nadal chcę inwestować w piłkę.

- Dotychczasowy prezes OKS 1945 Andrzej Bogusz rozstał się z klubem definitywnie, czy pozostanie przy nim chociaż w roli sponsora?

- Trzeba by spytać jego. Na dzień dzisiejszy pana Andrzeja Bogusza w klubie jednak nie ma ani jako członka zarządu, ani jako sponsora. Jak będzie dalej? Nie mam pojęcia. W rozmowie z prezydentem zobowiązałem się jednak, że z Arbetem, czy bez – jeżeli miasto pomoże, to pozostałą kwotę do zbilansowania budżetu zbierzemy.

- Czyli: są chętni do wspierania piłki w Olsztynie.

- Chętnych to nie ma, ale myślę, że są tacy, którzy będą w stanie pomóc. Wstępne rozmowy już były i teraz czekamy tylko na propozycję miasta. Jeżeli będzie ona bliska naszym oczekiwaniom, to podejmę się pomocy klubowi od tej strony. Sam - ze względu na obowiązki służbowe i sprawy osobiste - nie biorę pod uwagę członkowstwa w zarządzie, ale pomogę w konstruowaniu tego budżetu tak, by był on stabilny. Miasto ma być tylko filarem i stabilizatorem, na którym opiera się resztę. Powiem jednak przewrotnie, że gdyby udało się awansować do I ligi, to paradoksalnie łatwiej byłoby pozyskać sponsorów, choćby tych drobnych. Podkreślaliśmy zresztą podczas rozmów z prezydentem, że nawet w przypadku awansu nie będziemy oczekiwać od miasta dodatkowych środków, prócz wspomnianego miliona. By mieć większy budżet sami ruszymy głową i poszukamy pieniędzy „na zewnątrz”. To też ważne z punktu widzenia miasta.

- Załóżmy wariant optymistyczny – klub dogaduje się z miastem, są sponsorzy, jest budżet. Kto wtedy wchodzi do zarządu?

- Nie sądzę, by był problem ze znalezieniem kogoś do zarządu, jeżeli będzie budżet. Liczę, że naturalnym kandydatem będzie pan Marian Świniarski. Oczywiście decyzja należy do niego, ale myślę, że jeżeli budżet będzie pewny i stabilny, to można na niego liczyć. Na razie jednak nie ma co o tym dyskutować, bo nie wiemy, co potencjalnemu członkowi zarządu będziemy mogli zaoferować. W takiej sytuacji nikt o zdrowych zmysłach się tego nie podejmie.

- A scenariusz pesymistyczny? Załóżmy na przykład, że zamiast 800 tys. zł, które miasto przekazało klubowi w tym roku, wsparcie jest o 300 tys. zł mniejsze. Co wtedy?

- Nie mam pojęcia. Jeżeli tak by się stało, to nie przyjmuję za to odpowiedzialności, bo wspieranie klubu III-ligowego mnie po prostu nie interesuje. Gdy półtora roku temu zaczynaliśmy z Arbetem przebudowę klubu, to zapowiedzieliśmy, że interesuje nas I liga na zdrowych zasadach. I tak jest – jesteśmy na dobrej drodze do zrealizowania tego zadania. Inne cele mnie po prostu nie interesują. Być może jako DBK wspieralibyśmy wtedy klub jakąś symboliczną sumą, ale na pewno nie tak, jak teraz.

- Pamięta Pan, by szansa na awans do I ligi była tak realna jak teraz?

- Szczerze mówiąc nie. Przykro mi mówić o stronie sportowej, bo to wywołuje u mnie taką złość wewnętrzną. W sferze sportowej udało się bowiem zrobić więcej, niż było możliwe. Szacunek trzeba tu oddać trenerowi Kaczmarkowi, który rok temu zbudował naprędce drużynę, która otarła się o awans do I ligi. Latem, ze względów finansowych, drużynę znowu trzeba było przebudować. Wydawało się, że gwiazdy odeszły, a jest… jeszcze lepiej. Z pomocą Andrzeja Biedrzyckiego i reszty sztabu szkoleniowego, trenerowi udało się skompletować bardzo perspektywiczny, młody zespół, który pozwala patrzeć w przyszłość z optymizmem. Scenariusz zakończony awansem jest w tym sezonie bardzo, bardzo realny. Każda inna opcja będzie porażką. A niedomknięcie naszego budżetu będzie porażką nie tylko piłki, ale i dla Olsztyna. Nie chcę już mówić o bazie sportowej, bo robi się to nudne, ale poza tym, że płyta na Piłsudskiego jest w dobrym stanie, naprawdę ciężko o jakiekolwiek pozytywy. Zdarza się, że pierwsza drużyna trenuje na zakolach za bramkami albo jest wyrzucana z boiska na Dajtkach, bo wszyscy trenują na jednym obiekcie, jest kolejka i akurat wchodzi jakaś grupa młodzieżowa… To są fakty! I właśnie w takich warunkach ta drużyna walczy o awans do I ligi. Poza tym zastanawiam się jeszcze nad jedną kwestią. Po co budować w Olsztynie stadion, skoro mamy problem ze znalezieniem kilkuset tysięcy na wsparcie piłki? Za chwilę ma przecież powstać obiekt za kilkadziesiąt milionów złotych, więc skoro mamy tak śmieszne problemy, to… po co ten obiekt?

 

Rozmawiał Piotr Gajewski

Komentarze

  1. erere 2016-02-07 21:10:06 (***.olsztyn.vectranet.pl) #56142 0:0 zgłoś

    Prawie 5 lat minęło i 0 zmian.

  2. Marek 2011-11-06 20:27:54 (bkr***.neoplus.adsl.tpnet.pl) #10642 0:0 zgłoś

    Kibice, zrozumcie 2 sprawy: sponsor w dzisiejszych czasach to inwestor i coś musi mieć z tego, że w klub wejdzie. Więc darujcie sobie dziecięce komentarze, że ktoś znów na plecach klubu interes ubija. Jeśli ubija, to dobrze. Jeśli masz na myśli ubijanie a'la Kawczyński (nieudana próba), to co na takim trupie marketingowym można ubić, proszę cię (chociaż paradoksalnie to dobrze). Druga ważna sprawa: zrozumcie, że miasto nie może wydawać pieniędzy podatników na wasze zachcianki. Aż się prosicie o ripostę "jak wy zaczniecie płacić podatki, to pogadamy". I słusznie. Nie każdy jest kibicem, nie każdy lubi piłkę, jeden chce nowy chodnik, a np. wasza siostra podjazd dla wózka, w którym wozi bliźniaki. Na wszystko da wszystkich nie starczy. Dlatego darujcie sobie "przecież dla miasta to nie są duże pieniądze". Nie rozporządzajcie kasą, która nie jest wasza i do której w większości nie dołożyliście ani grosza (być może wasi rodzice to robią, ale też pytanie w jakim zakresie, bo zaraz się dowiemy o podatku od emerytury, co jest tematem na następny wykład z finansowania i skąd się biorą pieniądze). Sobieski generalnie wyłożył obiektywną prawdę i można mu tylko przyklasnąć. W OBECNEJ SYTUACJI STADION TO PIERWSZORZĘDNA POTRZEBA. Żeby cokolwiek można było zacząć robić profesjonalnie i rozliczać każdego z jego obowiązków. Amen.

  3. kibic 2011-11-04 22:22:43 (ip-***-***-***-***.multi.internet.cyfrowypolsat.pl) #10563 0:0 zgłoś

    czy tu aby chodzi o klub?! najpierw sie mówi że miasto nic nie daje teraz aby utrzymało to co do tej pory ... ktoś tu cały czas nagina fakty niby klub awans i takie tam a ciekawe co za tym wszystkim sie odbywa znowu na plecach klubu swoje intersy sie załatwia:( jak długo tak bedzie a potem znowu klub sam sobie z kibicami zostanie...

  4. nidzica 2011-11-04 14:56:32 (***-***-***-***.adsl.inetia.pl) #10545 0:0 zgłoś

    Wilelkie dzieki panie Sobieski za starania! Byl bedzie jest STOMIL OKS!!!!

  5. stomiltomy 2011-11-04 13:17:45 (***.Red-***-***-***.dynamicIP.rima-tde.net) #10538 0:0 zgłoś

    Będzie dobrze. P. Sobieski - dzięki!

  6. bDh 2011-11-04 10:25:52 (host-***-***-***-***.olsztyn.mm.pl) #10526 0:0 zgłoś

    Stomil jest jedynym klubem w Olsztynie, który ściągał licznie na stadion kibiców. Jeżeli miasto dalej tak będzie cyrklować z kasą na piłkę to ludzie stracą wiarę ( i tak już praktycznie jej nie mają), że ich dzieci, wnuki znajdą w sobie punkt-oparcie w dążeniu do rozwoju swoich umiejętności. Wszystko ma proste połączenie jeśli są dobre ośrodki sportu to i znajdą się chętni z aspiracjami do rozwoju, jeśli brak klubów z prawdziwego zdarzenia to i brak motywacji do trenowania. STOMIL OLSZTYN to tradycja i jedyna wiara tysięcy ludzi!

  7. jak domu?? 2011-11-04 08:49:08 (static.kpn.net) #10524 0:0 zgłoś

    ty stomilowiec ,z pedzla to moze twoja stara,twoim kolega. prawda jest taka ze sie napinacie ,a nawet na W i M malo znaczycie .

  8. Kibic 2011-11-04 08:35:47 (***.***.***.***) #10523 0:0 zgłoś

    Do Dworcowej,masz rację teraz na II ligę ma wychowanków i chlopaków z regionu,ale na I ligę to za mało,więć armia zaciężna tj. w Olimpii a potem to samo co Olimpia teraz.Pozdrawiam trzezwo myslących.

  9. stomilowiec 2011-11-03 23:43:20 (host-***-***-***-***.olsztyn.mm.pl) #10522 0:0 zgłoś

    a co do naszych działaczy to Bogusz to zwykły futbolowy oszust won ztym dziadem z klubu a pan sobieski to przyklad czlowieka ktory kocha piłke i ten klub byle jeszcze chciał zmiany nazwy klubu to mu sie nalezy od s1 dziekujemy za prace i pieniadze na zecz klubu

  10. stomilowiec 2011-11-03 23:39:27 (host-***-***-***-***.olsztyn.mm.pl) #10521 0:0 zgłoś

    ty maly człowieczku ponizej dla nas stomil jest najwazniejszy i jest duma tego wojewodztwa a ty cieniasie mozesz nam pociagnac z pedzla sam krytykuje wiele w sprawach naszego klubu ale zasze byłem jestem i bede za stomilem nie oks 1945 a stomil olsztyn

  11. troche pokory 2011-11-03 20:16:17 (static.kpn.net) #10517 0:0 zgłoś

    jaka duma ,chyba dupa i to blada !zero samokrytyki.napinac to wy sie mozecie przed Korona Klewki,lub LKS Spręcowo.a tak naprawde to Iligi jeszcze nie macie, na ekstraklase to musicie do Bialegostoku ,na lotnisko do Gdanska,a pracy szukacie za grnica... i taka to wasza masza duma .

  12. Harry 2011-11-03 18:30:27 (actn***.neoplus.adsl.tpnet.pl) #10513 0:0 zgłoś

    Co wyscie sie tak czepneli Olimpii Elblag.Olimpia jest beniaminkiem.Błedy które popełniono latem (trener,niektórzy piłkarze etc) teraz wychodza bokiem.Narazie Olimpia jeszcze nie spadła.Kazdy wie ze bedzie bardzo ale to bardzo ciężko sie utrzymac. Lecz nie powiedziane że na 100% spadniemy.Przypomnijcie sobie nie tak dawno żescie sie utrzymali w 2 lidze fuksem dzieki .....Także nie ma co się smiac z Olimpii.Sytuacja jaka w tym zasranym województwie jest kazdy widzi.Brak firm z prawdziwego zdarzenia.Brak zatem i pracy.Władze maja głeboko w dupie piłke.Wtedy kochaja kibiców i piłke jak sie wybory zbliżają.VIVA OLIMPIA!!!

  13. OŁJA 2011-11-03 18:07:28 (***.***.***.***.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl) #10511 0:0 zgłoś

    Ale o czym my dyskutujemy!? To my jesteśmy dumą Warmii i Mazur i to nasze miejsce jest co najmniej w 1 lidze. AMEN! STOMIL PANY BIAŁO NIEBIESKIE SZATANY!

  14. Wiechu 2011-11-03 16:27:13 (gfv***.internetdsl.tpnet.pl) #10508 0:0 zgłoś

    Do Dworcowa. Porównujesz tutaj talent Lewandowskiego,Błaszczykowskiego i innych do naszych zawodników,czy to nie jest zbyt dużo?? To jest zupelnie inny materiał ludzki,nie chce tutaj w jakiś sposób obrazic naszych młodych,ale jeśli mówimy o talencie,to talent musi byc poprty ciężką pracą,a żeby pracować to potrzeba i znowu uderzamy w sedno BAZY. Jeśli nie bedzie bazy to gdzie taki Kun Biedrzycki ma podnosić swoje umiejetności? Kiedys pamietam za czasów gry OKS w Ekstraklasie(1lidze) jeździeli do Biskupca czy tez do Reszla na treningi,czyli juz wtedy prawie 12lat temu były problemy z bazą,to o czym my mówimy jeśli świat idzie do przodu a my jako miasto stoimi w miejscu. Popatrzmy na taki Białystok. Czego my nie mamy a ma Białystok?? Miasta o podobnej wielkosci,ale jednak wg mojej oceny Białystok jest 15lat do przodu pod kazdym wzgledem niż Olsztyn. Od pionu sportowego,poprzez władze jak i infrastrukture całego miasta. Temat rzeka i można go rozkladac na czynniki,jednak wracajac do meritum.. sadze ze na dzien dzisiejszy jeszcze nam brakuje do 1ligi,2-3 lata grania tym co mamy i mozemy wtedy smialo powiedziec,mozemy grac swoimi. Co do Elbląga... kazdy widzi. Mozemy zadac pytanie PO CO NA CO komu byla 1liga? wypompować się i skonczy Olimpia jak Drweca kilka lat temu. Wole aby nasi grali w 2lidze w ktorej graja w gorze niz w 1lidze lizać dno. Owszem ambicje maja Ci chłopacy,ale to trzeba przygotować sie do tego aby grac a nie"wegetowac" Pozdrawiam

  15. SPW 2011-11-03 15:54:22 (user-***-***-***-***.play-internet.pl) #10507 0:0 zgłoś

    WŁADCY WARMII I MAZUR STOMIL OLSZTYN!

  16. ... 2011-11-03 14:15:01 (***.olsztyn.vectranet.pl) #10504 0:0 zgłoś

    Patrząc na planowane cięcia w przyszłorocznym budżecie,będe ogromnie zaskoczony jak miasto utrzyma finansowanie na obecnym poziomie. Obawiam się, że jest to nierealne. A jak widać po powyższym tekście jak po innych z ostatnich dni wszystko padnie jak ratusz nie da...

  17. k44 2011-11-03 14:01:56 (aid***.neoplus.adsl.tpnet.pl) #10503 0:0 zgłoś

    Awans po prostu trzeba wywalczyć, nie ma na co czekać czy oglądać się na innych, porównanie do elbląga też nie na miejscu, do tego awans uświetni powrót do jedynej słusznej nazwy Stomil! Wracamy na nasze miejsce powoli ale oby wreszcie skutecznie i niech miasto tego lepiej nie zepsuje tym razem bo nie daruję!

  18. Dworcowa 2011-11-03 13:24:43 (hqz***.internetdsl.tpnet.pl) #10502 0:0 zgłoś

    miało być oczywiście 19-22 lata :) sorry za literówke :)

  19. Dworcowa 2011-11-03 13:22:33 (hqz***.internetdsl.tpnet.pl) #10501 0:0 zgłoś

    do wiechu: po pierwsze moja poprzednia wypowiedź była odnośnie armii zaciężnej grającej w Stomilu. Po drugie popatrz na wspomnianą wcześniej olimpie elbląg. Awansowali, ale ze starego składu został bodajże jeden piłkarz w podstawowej 11 i gdzie teraz są. Sami kibice z elbląga wypowiadają się, że lepiej by grali starym składem niż tymi nowymi (a jest tam kilka znanych z ekstraklasy nazwisk). Czemu chcecie zabierać tym chłopakom grę w I lidze, jeżeli wywalczą awans, to będzie dla nich nowe wyzwanie i możliwość rozwoju, ile jeszcze będziemy się "otrzaskiwać' w tej II lidze, aż będą mieli 28 lat? Ludzie Lewandowski, Peszko, czy Błaszczykowski przychodzili do ekstraklasy w wieku 10-22 lata, a gdyby się otrzaskiwali w niższych ligach tak jak piszesz 3-4 lata to by nie byli tam gdzie są teraz! A co do bazy, to się zgadzam, że to skandal! Treningi w takich warunkach jakie są opisane nie powinny mieć miejsca, ale to Polska wszystko zmienia się powoli, a z miescem do treningu w Warszawie ma Polonia i jeździ poza stolice, więc nie biadolcie. Jak mają szanse awansować i o ile klub dogada się z miastem, to niech awansują i grają sowimi ludźmi, a nie zgranymi byłymi ekstraklasowiczami

  20. SPW 2011-11-03 13:22:20 (***.***.***.***) #10500 0:0 zgłoś

    DUMA WARMII !!

  21. 1945 2011-11-03 12:41:17 (afb***.neoplus.adsl.tpnet.pl) #10498 0:0 zgłoś

    wiechu ma racje zaden zawodnik z oks nie nadaje sie na 1 lige a przede wszystkim 2 liga dzisiejsza nie jest tak mocna jak 2-3 lata temu gdy grali tacy zawodnicy jak Piesio Lech Kulpaka Alan Malkowski z dzisiejszymi zawodnikami i trenerem kaczmarkim szkoda pieniedzy

  22. Stomil 2011-11-03 12:13:44 (afpn***.neoplus.adsl.tpnet.pl) #10496 0:0 zgłoś

    Myślę, że jeszcze w Stomilu takich ludzi z poświęceniem w zarządzie nie było. Wiadomo, że wcześniej były inne czasy i nawet kasa była (HALEX), ale co z tego pozostało? Teraz trzeba wspierać tych ludzi i okazywać im szacunek, bo jakie miasto ma podejście do piłki i sportu w Olsztynie każdy widzi! Prezesi wracajcie!

  23. stomilowiec 2011-11-03 12:13:44 (host-***-***-***-***.olsztyn.mm.pl) #10497 0:0 zgłoś

    mam nadzieje ze bedie awans i nie bedzie armi zacieznej to co niepokoi to kibice na meczu z garbarna byly pustki nie wiem czy był 1000 wrocilem z nl na urlop i widze ze nadal w gazetach zawyzaja frekwencje na meczch 2 ligi ok 1500 lubi bywa w ol jak jest zimno 500 - 800 nie ma co sie oszukiwac w 1 lidze bedize tak samo kazdy sie podnieca meczem z ruchem czy widzewem ale to sa odstepstwa od normy klubowi powinni pomoc przedewszystkim kibice zmobilizujmy sie i chodzmy w miare mozliwosci na mecze fajnie by było gdyby na kazdym spotkaniu byłoby ok 3000 ludkow miasto powinno pomoc ale czy 3 liga zasluguje na miejski milion prosze was pilka za kase prywatna

  24. wiechu 2011-11-03 12:13:28 (gfv***.internetdsl.tpnet.pl) #10495 0:0 zgłoś

    Do Dworcowa Chłopak co Ty gdasz za głupoty? Sądzisz,że zawodnicy którzy graja obecnie w OKS to są zawodnicy na I ligę?? Proszę Cię,patrz trzeźwo na to a nie jako wielki optymista Olsztynskiej piłki. Prawda jest taka,że tu nie chodzi tylko o kase, nie wyobrazam sobie,żeby klub OKS Olsztyn jeśli awansuje trenował na "zakolach". Kasa jest ważna ale czy najważniejsza?? Wg mnie i mojej oceny wole aby klub systematycznie grał w II lidze i w pzekroju 3-4 lat stworzyl baze i stadion na miare ostródy wtedy można realnie patrzec na 1lige. To jest plus na naszą korzyść ze zawodnicy typu Kun,Biedrzycki,Baranowski i inni młodzi graja dla tego klubu,ale dla nich jeszcze jest za wczesnie,wiec moze lepiej jeszcze pograc ograc sie o stworzyc warunki do tego aby móc grac w tej 1 lidze. Takie jest moje zdanie. pozdrawiam

  25. Dworcowa 2011-11-03 11:46:39 (hqz***.internetdsl.tpnet.pl) #10493 0:0 zgłoś

    do Kibic: ty chyba nie za bardzo trzeźwo myślisz, a przynajmniej faktów nie znasz! Bo Stomil opiera się głównie na wychowanka lub chłopakach z tego regionu, oprócz kilku wyjątków, które można policzyć na palcach jednej ręki, reszta to "nasze" chłopaki, bliżej lub dalej, ale związani z Olsztynem, więc nie wypisuj takich bzdur, bo ręce opadają! A co do elbląga to wróci tam gdzie i tak dla niego za wysoko... do II ligi!!! A co do propozycji klubu i całej wypowiedzi zamieszczonej powyżej to klub chce, żeby wszystko odbywało się na normalnych zasadach. Popieram i mam nadzieje, że się uda

  26. Gandy 2011-11-03 09:54:45 (dynamic-***-***-***-***.ssp.dialog.net.pl) #10492 0:0 zgłoś

    GDKMiD

  27. KIBIC 2011-11-03 09:29:41 (***.***.***.***) #10491 0:0 zgłoś

    Po co ten awans skończycie tak jak OLIMPIA.Zaciąg wędrowniczków i spadek tj. DRWĘCA NMiasto Lub. Potem nie bedzie miał kto grać po odejściu armi zaciężnej.Taki los spotka teraz Olimpię Elbląg.POZDRAWIAM trzezwo myślący kibic

  28. czołg 2011-11-03 08:58:57 (***.olsztyn.vectranet.pl) #10490 0:0 zgłoś

    Słowa p. Sobieskiego dają do myślenia. Choćby stwierdzenie, że po awansie klub nie będzie oczekiwał dodatkowych środków. Moim zdaniem to uczciwy układ. Miasto w przypadku awansu będzie czerpać zdecydowanie większe korzyści niż do tej pory. Wypadałoby jednak, aby dało coś również w zamian.

  29. Katon 2011-11-03 04:42:41 (host-***-***-***-***.olsztyn.mm.pl) #10489 0:0 zgłoś

    NI dodac/nic ujac.Szacunek Panu,Marianowi Swiniarskiemu ,Andrzejowi Boguszowi.

  30. :) 2011-11-02 23:48:23 (***.***.***.***.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl) #10488 0:0 zgłoś

    TEN KLUB TE BARWY TO DLA NAS CAŁE ŻYCIE! DZIAŁAMY WSPÓLNIE! TYLKO TAK MOŻNA OSIĄGNĄĆ CEL I NIE POWTÓRZYĆ LOSU ELBLĄGA, KTÓRY JUŻ PO PIERWSZEJ RUNDZIE PRAKTYCZNIE LECI SPOWROTEM DO DRUGIEJ. AVE STOMIL!!!!!!!!! WIELE MIAST - JEDEN KLUB!

Dodaj swój komentarz

                     
#####   ####   ####  
#    # #    # #    # 
#    # #    # #    # 
#####  #    # #  # # 
#   #  #    # #   #  
#    #  ####   ### #