Opinia - Inne - I liga

Trawa, która dopiero kiełkuje, czyli #ModaNaStomil

2015-09-20 01:26:56 Stomil Olsztyn, Mariusz Borkowski, sponsor, sponsorzy

Wielkopowierzchniowe reklamy, które zakrywają starą trybunę odkrytą, to jeden z pomysłów na dodanie uroku wysłużonemu olsztyńskiemu stadionowi. Fot. Emil Marecki

Wielkopowierzchniowe reklamy, które zakrywają starą trybunę odkrytą, to jeden z pomysłów na dodanie uroku wysłużonemu olsztyńskiemu stadionowi. Fot. Emil Marecki

To już taka mała tradycja. Przed meczem u siebie Stomil znowu ogłosił nazwę nowego sponsora klubu. Tym razem nawet dwóch. Dobra energia wydaje się coraz mocniej krążyć wokół olsztyńskiego klubu i aż chce się zapytać: „Gdzie ci hejterzy?”.

Przypadku w takim działaniu nie ma. Przejmując ster w klubie, Mariusz Borkowski, prezes Stomilu, zapowiedział nam w kuluarowej rozmowie, że postara się działać tak, aby przed każdym meczem ogłaszać nazwę nowego sponsora. Zabrzmiało fajnie, ale… nierealnie. Taki lekki odlot gościa z pasją. Sęk w tym, że Borkowski już niejednokrotnie udowodnił, że sprawy trudne załatwia szybko, a na niemożliwe trzeba chwilę poczekać. Taki wizjoner ze smykałką do działania.

No to poczekaliśmy chwilę. I w ciągu czterech miesięcy od zawiązania spółki, która kieruje klubem, mamy ośmiu nowych sponsorów. O ile dobrze liczymy, bo, szczerze mówiąc, trudno już za tym nadążyć… Borkowski za dużo nie gada, nie błyszczy w mediach, ale działa. Na razie w ciszy, na razie w skupieniu, cały czas z efektami. Dziś do zacnego grona partnerów klubu dołączyły oficjalnie MP Group i Specjaliści RTV AGD. Brawo!

Ale nie wszyscy klaszczą. Hejterów nie brakowało i nie brakuje nadal. Choć ujadają już coraz ciszej. Szukając dziury w całym można by oczywiście spytać: „A co to za sponsorzy? Ile oni tam dają?”. No i rzeczywiście, nie ma wśród tych nowych sponsorów Fly Emirates czy mitycznego Michelin. Grubych milionów w klub na razie nikt nie pompuje, a budżet na cały sezon nadal nie jest dopięty na ostatni guzik. I pewnie jeszcze chwilę to dopinanie zajmie, ale aura, która wytwarza się wokół klubu robi się niesamowita! I o to chodziło!

Dlaczego to takie ważne? Lokalne firmy (z Olsztyna i z regionu) w końcu chcą współpracować z klubem, a spirala dobrej energii zatacza coraz szersze kręgi. Wytwarza się swoisty „efekt kuli śniegowej”, bo przecież każdy kolejny partner klubu sprawia, że klub staje się bardziej wiarygodny i jeszcze bardziej atrakcyjny dla potencjalnych nowych sponsorów. Ba! Efekt finalny może być taki, że już niedługo reklamowanie się poprzez Stomil zacznie być modne, a kolejni partnerzy będą walczyć o to, który z nich będzie bardziej eksponowany w zestawieniu z klubowym herbem! Niepokazywanie się obok Stomilu zacznie być wstydliwe i w złym guście! Zapanuje #ModaNaStomil…

No dobra, popuściliśmy wodze fantazji, ale zejdźmy spokojnie na ziemię. Na razie jest po prostu fajnie, a systematyczne ogłaszanie nowych partnerów i „karmienie” tym opinii publicznej wydaje się znakomitą zagrywką. Pewnie, że na razie jest w tym wszystkim jeszcze więcej PR-u niż konkretnych liczb, ale wszystko zmierza ku temu, że Stomil w końcu osiągnie finansową stabilizację. A to będzie kluczowy krok w kierunku tworzeniu fundamentów pod uporządkowany i systematyczny rozwój całego klubu. I wtedy już naprawdę będzie można sobie z czystym sumieniem powiedzieć „Sky is the limit”, czego sobie (jako piłkarskiemu medium), prezesowi Borkowskiemu i całemu Stomiliowi życzymy. Na razie wciąż jest to trawa, która dopiero kiełkuje. I jedno jest pewne: nie można jej deptać.

PG

Komentarze

  1. kibic 2015-09-22 13:40:43 (***-***-***-***.adsl.inetia.pl) #53990 0:0 zgłoś

    Nie przekonują mnie intencje autora. Po co jątrzyć między Stomilem a Olimpią? Bo tak zapewne niejeden kibic postrzega wykorzystanie tego hasła w artykule o Stomilu.

  2. Piotr Gajewski 2015-09-22 00:17:16 (host-***-***-***-***.olsztyn.mm.pl) #53973 0:0 zgłoś

    @1945: oczywiście te pytania, które zadajesz, to nie jest żaden hejt i oczywiście można je zadawać; różnica między stowarzyszeniem a spółką jest jednak taka, że obecnie zarząd musi się tłumaczyć już tylko (albo aż) przed akcjonariuszami. Inna sprawa, że klub jest spółką komunalną, a więc pośrednio akcjonariuszem jest każdy mieszkaniec Olsztyna. Myślę, że pytania, które zadajesz, to nie są żadne tajemnice, ale szukanie na siłę dziury w całym wydaje się bez sensu. Na razie chodzi przecież przede wszystkim o to, by zmienić wokół klubu aurę i wprowadzić naprawdę wielkie zmiany. Tak jak napisałem w tytule - ta "trawa dopiero kiełkuje". @123: oczywiście, klasyka hejtu. @kibic: masz rację, to Olimpia zapoczątkowała to hasło. W tym wypadku zostało ono jednak wykorzystane jedynie na potrzeby artykułu. Nie jest to hasło wykorzystywane oficjalnie przez klub. Brawo jednak za czujność, bo akcja OE świetna, jak wiele działań tego klubu w ostatnim czasie.

  3. kibic 2015-09-21 19:43:01 (***-***-***-***.adsl.inetia.pl) #53968 0:0 zgłoś

    Czy ta "Moda..." nie jest czasami skradziona? Jakbym te hasło już widział na stronach Olimpii E-g.

  4. 123 2015-09-20 17:38:35 (apn-***-***-***-***.dynamic.gprs.plus.pl) #53918 0:0 zgłoś

    Odnoszę wrażenie, że Hejter to ostatnio ulubione słowo Pana Gajewskiego. Dziś Pan pisze o "kiełkującej trawie", a jeszcze niedawno mieliśmy okazję Poczytać o tym jak w klubie dzieje się dobrze i wspaniałe, po czym nagle wybuchła afera z Galerią Warmińską. Nie jest Pan ani wiarygodny ani bezstronny Interes ponad wszystko... Mój komentarz zapewne będzie uznany jako hejt

  5. g 2015-09-20 14:31:32 (host-***-***-***-***.olsztyn.mm.pl) #53897 0:0 zgłoś

    gh

  6. 1945 2015-09-20 12:25:50 (host-***-***-***-***.olsztyn.mm.pl) #53883 0:0 zgłoś

    Skoro jest tak dobrze,to dlaczego prowokujecie? Dlaczego panie Piotrze, każde niewygodne pytanie traktuje Pan jako hejt? Czy jak spytam o kwoty jakie zasilają konto klubu od tych nowych sponsorów,to jestem hejterem? Zna Pan i Emil warunki umowy z Egitem. Czy umowa dotyczy konkretnych pieniędzy,czy tylko wymiany barterowej? To samo MPGroup,który drukuje banery zakrywające trybunę. Czy to tez wymiana bezgotówkowa? Klub jest obecnie Spółka Akcyjna i musi mieć czyste papiery i wykazywać wszelkie przychody np. dla akcjonariuszy. Czy znamy jakiekolwiek kwoty od sponsorów? Ile wpłaca Port lotniczy, czy spółki miejskie? Jaki jest budżet klubu, jakie długi i względem kogo? To są pytania, a nie hejt.

  7. swz 2015-09-20 10:47:58 (***.olsztyn.vectranet.pl) #53874 0:0 zgłoś

    złoty przykladowo placi 10tys/miesiecznie, srebrny 5 a ostatni jeszcze mniej

  8. kdk 2015-09-20 10:36:45 (***.olsztyn.vectranet.pl) #53872 0:0 zgłoś

    NOWY STADION DLA OLSZTYNA!

  9. Stomil 2 2015-09-20 10:29:00 (***.olsztyn.vectranet.pl) #53871 0:0 zgłoś

    Czy może mi ktoś wyjaśnić co to znaczy, że sponsor jest złoty, srebrny, biało-niebieski? Tyle tych nazw, a nic z tego nie rozumiem.

Dodaj swój komentarz

                
 ####  # #    # 
#    # # #   #  
#    # # ####   
#  # # # #  #   
#   #  # #   #  
 ### # # #    #